Soppa

Då var man hemma igen.
Idag har vi vart på babyrytmik jag och lillan.
Och direkt efter den stack vi hem till Anette på en kaffe och massa struntprat om allt och ingenting.
Och som vanligt blev det några timmar vi tillbringade där....

Idag har jag börjat på en soppdiet som jag hoppas kan sätta lite fart på förbränningen nu.
Här har ni receptet ifall det är någon mer som har lite extra kilon ni vill bli av med :) :

Ingredienser:

2 burkar tomater (krossade eller pressade)
3 stora purjolökar eller en stor lök
5 kycklingfileér
1 paket nudlar
1 stångselleri
2 burkar gröna bönor
2 gröna paprikor
0,8 kilo morötter

Krydda detta som du vill med tex vitlök, salt, peppar persilja mm.
Skär grönsakerna i små bitar- Häll den i en kastrull, häll i tomaterna, bönorna och de andra grönsakerna. H'll på vatten till det räcker att koka tills morötterna är möra. Du behöver en ca 12 liters kastrull.

Denna soppan kan ätas hela vecka, (när du är hungrig). Ät så mycket du vill, det är inte extra kalorier. Ju mer du äter av soppan desto mer går du ner i vikt, ät den till frukost, lunch och middag.

Måndag, dag 1:
Ät alla slags frukter idag (utom bananer). Melon är perfekt, lite kalorier. Ät bara frukost och soppa idag.

Tisdag, dag 2:
Grönsaker idag. Ät dig mätt på råa, kokta eller burkgrönsaker. Ät gärna bladgrönsaker så som spenat, sallad. INTE majs, ärtor och bönor. Men du ska äta soppan.
Till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.

Onsdag, dag 3:
Ät så mycket soppa, frukt och grönsaker du vill. Efter idag ska du mist 2 kilo.

Torsdag, dag 4:
Idag är det bananer och lättmjölk som gäller. Ät minst tre bananer och dricka så mycket lättmjölk du orkar. Kroppen behöver proteiner och kalcium. Kom ihåg att äta soppan också. Nu ska du känna mindre sötsug.

Fredag, dag 5:
Biff/Kyckling och tomater. Du kan äta 200-500 g kött, rött eller vitt och fyra tomater. Ät soppan minst en gång.

Lördag, dag 6:
Biff och grönsaker så mycket du vill idag. Ät soppan också men ingen potatis!

Söndag, dag 7:
Brunt ris (råris), drick mycket juice utan socker. Grönsaker som även kan blandas med riset. Soppan även idag.

Efter sju dagar ska du ha gått ner mellan 4,5-7,7 kilo. Du får inte göra om dieten direkt efter om du gått ner mer än 7,7 kilo, vänta minst 2 dagar innan du kan börja igen.

Du kan göra om denna diet hur ofta du vill. Du rensar kroppen på toxiner (gifter) och får en bättre hälsa. Det måste gå minst 24 timmar efter avslutad diet innan du kan dricka alkohol, det har med fettsamlingen att göra.

Du får bara dricka kaffe svart under dieten.
Ju mer soppa du äter, ju mer förbränner du.

INTEINTEINTE bröd, alkohol, kolsyrade drycker, mineralvatten osv. Ingen stekt mat förutom biffen.

GÖRGÖRGÖR, drick massor av vatten, 6-8 glas om dagen (1,5-2 liter) plus en kombination av följande: svart kaffe, te och juice utan socker


Vi får väl se om det funkar, har några vänner den fungerade bra på så det ska nog gå bra :)
Och jag själv behöver ju inte gå ner så mycket som 7,7 kilo (om jag nu kan gå ner så mycket på en vecka)
Så jag ska sluta när jag tycker att det räcker...
5 kilo är nog alldeles lagon för mig.
Och sen bara träna till formerna så är jag nog på gång igen.... :D

Och jag måste säga jag är så lycklig att jag slapp bristningarna på magen. Fick några på sidan men absolut inget större.

Och NEJ jag tycker absolut inte att det är något fel och konstigt att få bristningar när man är gravid. Det hör till :)
Är bara glad att jag slapp dom...

Ne han en fin eftermiddag så hörs vi <3

Kommentarer
Postat av: Theresa

Detta såg ju ut som en sund diet, bra där :)

2012-02-14 @ 10:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0